-
info
Roerloos is een monumentaal werk dat bestaat uit een fysieke installatie, een klanklandschap, een participatietraject en een contextprogramma. Dit multidisciplinaire project laat een breed publiek kennismaken met het thema ‘ecologische rouw’1. Het werk biedt een fysieke en zintuiglijke omgeving waarin bezoekers worden uitgenodigd om stil te worden, te luisteren en te voelen. Door gebruik te maken van geluid, geur en tactiele elementen, wil ik een belichaamde ervaring creëren die verder gaat dan het rationele begrijpen van klimaatproblematiek en ruimte biedt voor het ontwikkelen van een dieper spiritueel inzicht in onze verbondenheid met de aarde. Roerloos presenteert een artistieke ingang om ‘eco-emoties’ te erkennen en er uiting aan te geven door middel van een contextprogramma met live concerten, een dankbaarheidsritueel, een systeemopstelling rondom de Aarde en een speelse workshop. Het contextprogramma biedt ruimte voor reflectie, uitwisseling en actieve participatie en betrekt een breed publiek bij dit urgente thema, vanuit de overtuiging dat ware verandering begint bij een innerlijk proces van bewustwording. Voor dit project werk ik nauw samen met het Haagse Ensemble Klang, gerenommeerd op het gebied van ‘nieuwe muziek’. De installatie zal als eerste getoond worden in Museum Arnhem vanaf oktober 2025, waarna het werk naar diverse locaties zal reizen.
-
info
Zie omschrijving bij vorige afbeelding
-
info
Een installatie waarin een boom, een bed en een klanklandschap je uitnodigen om te vertragen en letterlijk stil te staan bij onze verhouding tot de Aarde. Je ziet een hangend wortelgestel met daaronder een roestig spijlenbed, omgeven door een half transparante cocon. Een installatie waarin een persoon tegelijk plaats kan nemen. Stel je voor: je trekt je schoenen uit en stapt tussen het doek door. Je gaat liggen op het bed dat, je kijkt naar de wortels boven je, het ruikt naar natte bladeren. Vanuit het hoofdkussen klinkt een audioreis. Je wordt meegenomen door muziek, natuurverhalen, poëzie, opnames van bomen (ruisend blad, kraken bij hittestress, een bijl die kapt). Je leeft je in in toekomstige bomen, dieren en mensen. Je wordt begeleid in het visualiseren van je achterachterachterkleinkind en neemt het op schoot: wat vertel je haar over onze tijd, over jouw leven en keuzes? Hoe ga je om met zorgen om de toekomst? Wat verlies jij in het licht van klimaatverandering? De reis biedt een oefening in ecologische rouw, waarin je je vol bewondering én ongemakkelijk kunt voelen. Het werk zal je zachtjes wiegen en tegelijkertijd aankijken zonder terughouding, verwarrend zijn, je stil achterlatend. Een belichaamde ervaring. Liefdevol en oorverdovend.
-
info
Langlopend onderzoek naar de relatie mens-medenatuur en ecologische rouw. Gestart in 2024. Exposities in januari 2025 in Korzo Den Haag, in april 2025 in De Vishal in Haarlem en in oktober 2025 in Museum Arnhem.
-
info
Met een groots participatief project viert Sara Vrugt de natuur en het belang ervan. In 2020 borduurde zij een bos van honderd vierkante meter, samen met meer dan duizend deelnemers. Het borduurwerk kwam tot stand in een pop-up atelier dat vier seizoenen lang door het land reisde. Daar zijn de bomen geborduurd naar aanleiding van persoonlijke natuurverhalen die bezoekers en deelnemers er vertellen. Alle verhalen krijgen een eigen plek in het geborduurde bos en samen vormen ze een kunstwerk waarin je in gedachten kunt verdwalen.
-
info
Community kunstproject Van Kade tot Zelfkant vond in de zomer van 2022 plaats in het Leidse Singelpark. Wij, Sara Vrugt en Nina Mathijsen, hebben in ons mobiele atelier traditioneel Leids Saai gemaakt, een soepele wollen stof die de stad in de 17de eeuw grote rijkdom bracht. Die rijkdom was niet mogelijk geweest zonder de kennis en kunde van immigranten. Door in het heden Saai te maken op traditionele wijze hebben wij het gesprek geopend over de waarde van nieuwkomers in de stad en hebben we laten zien hoeveel menselijke arbeid gemoeid is met het maken van textiel.
-
info
In this video you can see how we worked together for more than a year on the 100 square meter artwork in the 2020-2021. More than a thousand people participated by embroidering, telling a story or making a donation. The result, an embroidered forest and a real living forest are also shown. Camera: Evariste Filmproductions and Marlies Hofstede Photography Editing: Evariste Film Productions
-
info
Sara Vrugt celebrates nature and its importance with a major participatory project. In 2020 she embroidered a forest of one hundred square meters, together with more than a thousand participants. The embroidery was created in a pop-up studio that traveled across the country for four seasons. There, the trees are embroidered as a result of personal nature stories that visitors and participants tell. All stories have their own place in the embroidered forest and together they form a work of art in which you can get lost in your thoughts.
-
info
Fragment uit ARTE Metropolenreporte in aanloop naar de verkiezingen in 2017, waarin werk van de Haagse kunstenaars Peter Zuiderwijk, Eric de Vroedt, Jason File en Sara Vrugt vanuit politiek perspectief wordt bekeken. In dit fragment aandacht voor mijn project Een rode draad en serie borduurwerken Collateralen.
-
info
Op uitnodiging van het Stedelijk Museum Schiedam ontwierp ik als artistiek leider de kaders voor dit participatieproject: workshops, tentoonstelling en vaandelparade. Zeventig Schiedamse verenigingen maakten samen nieuwe vaandels, die in combinatie met historische vaandels tentoongesteld werden. Het tentoonstellingsontwerp bestond uit een installatie van 30km draad, als een weefgetouw geregen door duizenden gaatjes en uitkomend op een borduurtafel met daarop een ‘stadsvaandel’. Op deze plattegrond van Schiedam konden bezoekers een persoonlijke bijdrage achterlaten.
-
info
Een financieel perspectief op de waarde van menselijk leven, zoals in het nieuws naar voren gebracht, bevreemdde me en vormde voor deze serie het uitgangspunt. De 2D en 3D borduurwerken verbeelden slachtoffers van huiselijk geweld en de daardoor volgens economen gederfde bijdrage aan het bruto nationaal product.
-
info
Zie omschrijving bij vorige afbeelding
-
info
Een financieel perspectief op de waarde van menselijk leven, zoals in het nieuws naar voren gebracht, bevreemdde me en vormde voor deze serie het uitgangspunt. De 2D en 3D borduurwerken verbeelden slachtoffers van huiselijk geweld en de daardoor volgens economen gederfde bijdrage aan het bruto nationaal product.
-
info
Look at you 09 is een collage van abstracte en figuratieve borduurexperimenten. Met dit geborduurde (handmatig en machinaal) werk over identiteit en anonimiteit sloot ik de serie Look at you, over sluieren, kijken en bekeken worden, af.
-
info
Aan de hand van verhalen over de plek die verzameld waren heeft stadsdichter Anna Enquist een klinkend stuk proza geschreven van exact 118 woorden lang. Elk woord en elk verhaal werd verwerkt in de bekleding voor een van de stoelen.
-
info
Door het selecteren van een groep doorgewinterde borduurders kon ik de specialistische techniek met de Lunéville naald doorgeven.
-
info
Zie omschrijving bij vorige foto
-
info
Tijdens een werkperiode in een tentoonstelling over ambacht (‘Hand Made’ – Museum Boijmans van Beuningen) borduurde ik dit doek. Het woord ‘ambacht’ roept bij vrijwel iedereen positieve, romantische associaties op met authenticiteit, eerlijkheid, menselijkheid en natuurlijkheid. Daar wilde ik in dit werk het beeld van de hedendaagse industrie tegenover zetten. Moet je voor het vervaardigen van massaproductie ook een ambacht moet beheersen? Dit geborduurde portret van een Chinese textielfabriek arbeidster heeft veel tijd gekost – de uren hield ik bij met kraaltjes –, meer dan zij ooit aan een stuk kan besteden.
-
info
Zie omschrijving bij vorige foto
-
info
In deze geborduurde installatie is de rol van de bezoeker net zo groot als die van de kunstenaar. Ik zit vast in de constructie door middel van de jurk waar ik op borduur, terwijl de toeschouwer vrij kan bewegen, toenadering zoeken of afstand houden. In stilte werk ik en zoek ik oogcontact, daarmee uitnodigend tot kijken en bekeken worden. Deze confrontatie, simpelweg door te kijken, kan als uitnodigend, intrigerend en intimiderend tegelijkertijd worden ervaren.
-
info
Tijdens de reis naar Iran (zie Look at you 07), waar vrouwen verplicht een sluier over het haar moeten dragen, borduurde Sara voor elke gereisde minuut een kruissteekje op de doek waarmee zij zich op haar bestemming zou sluieren. 4.776 minuten deed ze er over om van Den Haag naar Tabriz, Iran, te reizen. De doek vormt samen met een landkaart en enkele foto’s het achtste deel van de serie ‘Look at you’.
-
info
Na ruim 80 uur reizen per trein en bus, waarin de mensen en het landschap van kleur en vorm veranderden kwam ik aan in Iran, het land van statige mullahs en tandeloze vrouwtjes, chai en dadels, nieuwsgierige blikken en heel veel vragen. Het grootste gevaar bleken er de taxi's, en de grootste attractie bleek ik zelf te zijn. Onderweg hield ik een logboek bij in borduursteken, waarvan dit een onderdeel is.
-
info
In projectruimte Hier (onderdeel van kunstinstelling Heden, Den Haag) borduurde ik samen met 267 buurtbewoners en andere geïnteresseerden aan een borduurwerk van honderd vierkante meter. Ik sloot me drie maanden af van online contact en creëerde er een tijdloze ruimte. Het ontwerp van het doek stond vooraf vast, een beeldversmelting over kijken en bekeken worden. Voor de invulling van de geborduurde vlakken liet ik me verassen door de deelnemers. Ik fantaseerde over het maken van een geborduurde installatie, zo groot dat je er in zou kunnen zijn. In het ontwerp zijn cirkels uitgespaard die met elkaar corresponderen. Voor de toeschouwer is een belangrijke rol weggelegd: de van maat verschillende cirkels vormen zichttunnels, waardoor bezoekers behalve het doek ook elkaar kunnen bekijken.
-
info
Ik fantaseerde over het maken van een geborduurde installatie, zo groot dat je er in zou kunnen zijn. In het ontwerp zijn cirkels uitgespaard die met elkaar corresponderen. Voor de toeschouwer is een belangrijke rol weggelegd: de van maat verschillende cirkels vormen zichttunnels, waardoor bezoekers behalve het doek ook elkaar kunnen bekijken. (zie ook video)
-
info
Het ontwerp van het doek stond vooraf vast, een beeldversmelting over kijken en bekeken worden. Voor de invulling van de geborduurde vlakken liet ik me verassen door de deelnemers.
-
info
In projectruimte Hier (onderdeel van kunstinstelling Heden, Den Haag) borduurde ik samen met 267 buurtbewoners en andere geïnteresseerden aan een borduurwerk van honderd vierkante meter. Ik sloot me drie maanden af van online contact en creëerde er een tijdloze ruimte.
-
info
Binnen deze spiraal van heel dunne witte stof speelde ik als performer een spel van naderen en afstand houden met de enkele bezoeker die de spiraal mocht betreden. Zo onderzocht ik de rol van nieuwsgierigheid in een ontmoeting tussen twee vreemden. Ik ben gefascineerd door de ontroering die je kan voelen bij het zien van een ander, maar vooral bij het echt laten bekijken van jezelf.
-
info
De route van de modeshow was drie kilometer lang; een catwalk van de statige Jacob Catslaan naar de armlastige Jacob Catsstraat. Over de gehele route was de straat rood gespoten waardoor de stad dienst deed als podium en haar inwoners als modellen.
-
info
Het community-fashion project Een rode draad had als doel om door middel van mijn eigen discipline de verschillende culturen die in Den Haag samenleven met elkaar in contact te brengen. Het project bestond uit workshops kleding maken, een modeshow op straat met driehonderd deelnemers en een kleine concept-collectie die ik in eigen atelier uitvoerde, waarvan op deze foto een deel te zien is.
Websites
Portfolio
www.vrugt.comProject 2019-2026
www.honderdduizendbomen.nlSocial media
Member of Artists’ Initiative/Collective/Incubator
De Besturing
Curriculum vitae
Education
-
2022 - 2022Textile intensive course Textile Research Centre, Leiden
-
2016 - 2017MA Reinventing Daily Life Amsterdam, Sandberg Instituut
-
2015 - 2015Liers lace (embroidery technique) Fie van Dijk
-
2014 - 2014Broderie d'art Ecole Lesage, Parijs
-
2014 - 2014Rotan weaving Mulder en van Dam, Den Haag
-
2005 - 2006Internship, fashion Hussein Chalayan
-
2004 - 2007Minor Arts and Business Universiteit van Leiden diploma
-
2002 - 2006BA Textile and Fashion Den Haag, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten diploma
exhibitions
-
2025To land here De Vishal Haarlem, Netherlands The title "Who speaks for fish?" Is the conceptual framework for nine artists who explore the connection between man and nature. I speak for tree. www.devishal.nl/kunst/wie-spreekt-voor-vis/ Group
-
2025Honderdduizend bomen en een bos van draad Grote Bavo Haarlem, Netherlands Zie projectomschrijving www.honderdduizendbomen.nl/ Solo
-
2025Grondtoon Atrium Den Haag, Netherlands Sara Vrugt heeft voor Wishful Singing een mobiel concertpaviljoen gemaakt. Het kunstwerk krijgt de naam Grondtoon, bestaat uit 25 stoffen banieren op standaards en biedt een intieme setting voor concerten, experiment en ontmoeting. Grondtoon fungeert als een veelzijdige ruimte: van een concertzaal waar je Wishful Singing van dichtbij beleeft en de kwetsbaarheid en kracht van onze a cappella zang op een nieuwe manier ervaart, tot een beschutte plek die uitnodigt tot diepgaande gesprekken en dialoogreeksen. Daarnaast is het een ontmoetingsplek waar we verhalen verzamelen voor onze programma’s. Het flexibele ontwerp stelt ons in staat om actief te zijn op locaties waar we normaal gesproken niet komen, waardoor we nieuw publiek bereiken en onze artistieke impact vergroten. Grondtoon is een ode aan de natuur, een uitnodiging om onze verhouding tot haar te herzien. Kunstenaar Sara Vrugt liet zich inspireren door de eik, een boom die in Nederland steeds meer onder druk staat. Als de klimaatverandering doorzet, zullen eiken en beuken rond 2100 niet langer een vanzelfsprekend deel uitmaken van ons landschap. Toch schuilt in elke eikel de belofte van nieuw leven: veerkracht, herstel en groei. www.wishfulsinging.nl/program/grondtoon/ Solo
-
2025Roerloos Museum Arnhem Arnhem, Netherlands A room-filling installation made from an old chestnut tree and hundreds of bells. Take a seat in Roerloos and reflect on the relationship between humans and nature. Roerloos is an impressive installation by Sara Vrugt. This interactive artwork invites you to become part of the experience yourself. As a visitor, you lie beneath a chestnut tree with roots made of hundreds of bells. When you lie completely still, the tree begins to speak. Music, stories, and natural sounds invite you to reflect on the relationship between humans and nature. The soundscape was created in collaboration with Ensemble Klang. At its centre is Litanies of Trees by composer Keir Neuringer. During the run of Roerloos, Ensemble Klang performs this work live on four occasions: 12 October, 9 November, 14 December, and 22 February. Check the museums website for more information (only available in Dutch). museumarnhem.nl/nl/tentoonstellingen/sara-vrugt-roerloos Solo
-
2024100.000 trees Big Church Veere, Netherlands see project description grotekerkveere.nl/terugblik/ Solo
-
2023100.000 trees Museum STAAL Almen, Netherlands See project description www.museumstaal.nl/nu-te-zien/bomen-over-bomen/ Solo
-
2023100.000 trees City Museum Veenendaal, Netherlands see project description www.stadsmuseumveenendaal.nl/tentoonstellingen/ Solo
-
2022100.000 trees Laurenskerk Rotterdam, Netherlands See project description Solo
-
2022Rettet den Wald! Museum het Valkhof Nijmegen, Netherlands Beuys was one of the first eco-artists. To this day, many follow in his footsteps. Rettet den Wald! / Save the forest! shows how contemporary artists are committed to endangered nature. valkhofmuseum.nl/nl/bezoek/agenda/rettet-den-wald Group
-
2022
-
2022100.000 trees Van Eesteren Museum Amsterdam, Netherlands See project description Solo
-
2022From quay to selvedge Museum de Lakenhal Leiden, Netherlands Both the process and the end result of this community project are shown in the historical context of Museum de Lakenhal. In collaboration with Nina Mathijsen. www.lakenhal.nl/nl/verhaal/tentoonstelling-van-kade-tot-zelfkant Duo
-
2021100.000 trees and a threaded forest Museum Panorama Mesdag The Hague, Netherlands See project description www.honderdduizendbomen.nl Solo
-
2018CLIMATE AS ARTIFACT Electriciteitsfabriek Den Haag, Netherlands Pre-presentation of Onehundredthousand trees and a threaded forest. www.satellietgroep.nl/climate_as_artifact/1 Group
-
2017Collateralen Heden Den Haag, Netherlands Exhibition in the souterrain of Heden www.heden.nl/tentoonstellingen/sara-vrugt-collateralen Solo
-
2016Aanverwanten BMB Gallery Amsterdam, Netherlands Exhibition of the complete series Collateralen. With Lisa van Wieringen and Babette Wagenvoort. Group
-
2014Food for thought Old Church Amsterdam, Netherlands Exhibition of the final result of the participation project with the same title. oudekerk.nl/objects/kerkstoel/12818 Solo
Projects
-
2025
Stir-less Museum Arnhem Arnhem, Netherlands vrugt.com/roerloos A room-filling installation made from an old chestnut tree and hundreds of bells. Take a seat in Roerloos and reflect on the relationship between humans and nature. Roerloos is an impressive installation by Sara Vrugt. This interactive artwork invites you to become part of the experience. As a visitor, you lie beneath a chestnut tree with roots made of hundreds of bells. When you remain completely still, the tree begins to speak. Music, stories, and natural sounds encourage you to reflect on the relationship between humans and nature. The soundscape was created in collaboration with Ensemble Klang.
-
2022
From Quay tot Selvedge Stichting Vrienden van het Singelpark Leiden, Netherlands vrugt.com/vktz/ In the summer of 2022, Nina Mathijsen and Sara Vrugt will work with a diverse group of Leiden residents to make traditional Leiden fabric called 'saai': a light, woven woolen fabric. For three months they travel with a mobile studio through the Singelpark: a flat car with a transparent roof. During the tour, all steps in the production process are carried out together with the participants. From quay to selvedge makes connections with local history. The many steps in the textile industry that had to be taken to arrive at an end product make the artists in the Singelpark visible again. This participation project also shows the social and societal inequality that workers used to face. By reflecting on this subject with participants, the artists make connections between then and now. Because even now the global textile industry is one of inequality and social injustice.
-
2020
100.000 trees and a threaded forest Stichting Verweven The Hague, Amsterdam, Leiden, Enschede, Netherlands www.honderdduizendbomen.nl Sara Vrugt celebrates nature and its importance with a major participatory project. In 2020 she embroidered a forest of one hundred square meters, together with more than a thousand participants. The embroidery was created in a pop-up studio that traveled across the country for four seasons. There, the trees are embroidered as a result of personal nature stories that visitors and participants tell. All stories have their own place in the embroidered forest and together they form a work of art in which you can get lost in your thoughts.
International exchanges/Residencies
-
2013
-
2012
Commissions
-
2025Groen lintje Haagse Bomenstichting Den Haag, Netherlands De Haagse Bomenstichting bestaat 10 jaar en viert dat aanstaande zaterdag met een Bomenfestival in de Elandskerk. Er wordt ook een lintje uitgereikt aan iemand die zich hard heeft gemaakt voor de Haagse bomen. Ik mocht het lintje borduren. Een mooie opdracht, en lekker kleinschalig :-) www.bomenstichtingdenhaag.nl/10-jarig-jubileum/zaterdag-10-mei-2025-het-haagse-bomenfestival/ finished
-
2025Grondtoon Wishful Singing Den Haag, Netherlands Kunstenaar Sara Vrugt maakt voor Wishful Singing een mobiel concertpaviljoen. Het kunstwerk krijgt de naam Grondtoon, bestaat uit 25 stoffen banieren op standaards en biedt een intieme setting voor concerten, experiment en ontmoeting. Grondtoon fungeert als een veelzijdige ruimte: van een concertzaal waar je Wishful Singing van dichtbij beleeft en de kwetsbaarheid en kracht van onze a cappella zang op een nieuwe manier ervaart, tot een beschutte plek die uitnodigt tot diepgaande gesprekken en dialoogreeksen. Daarnaast is het een ontmoetingsplek waar we verhalen verzamelen voor onze programma’s. Het flexibele ontwerp stelt ons in staat om actief te zijn op locaties waar we normaal gesproken niet komen, waardoor we nieuw publiek bereiken en onze artistieke impact vergroten. In het ontwerp van Sara staat de eikenboom centraal. Door klimaatverandering krijgt deze iconische boom het deze eeuw heel zwaar in Nederland. Maar de noot van de eik draagt de potentie van een heel nieuw bos in zich en is daarmee ook een symbool van kracht en hoop. www.wishfulsinging.nl/borduren finished
-
2022Van Kade tot Zelfkant Stichting Vrienden van het Singelpark Leiden, Netherlands Communityproject ihkv de triënnale "Welkom in Leiden?!", met als thema vrijheid, grenzen en migratie vrugt.com/vktz/ finished
-
2018MigratieMuseum Den Haag Tentoonstellingsontwerp opening
-
2017Secrid Den Haag Advies/productie borduurwerk op producten finished
-
2017Stedelijk Museum Schiedam Artistiek leiderschap en tentoonstellingsontwerp 'Vaandels&Verhalen' finished
-
2016Oude Kerk Amsterdam Advies/productie borduurwerk bij tent. Marinus Boezem finished
-
2015Edith Stein College Den Haag Community project: houten paviljoen finished
-
2014Van Abbemuseum / Stichting Freehouse Eindhoven / Rotterdam Kledingontwerp voor museummedewerkers finished
-
2013Stichting Freehouse / Jeanne van Heeswijk Rotterdam Collectieontwerp voor Wijkwaardenhuis finished
-
2012Woningstichting Nieuwkoop Nieuwkoop Geweven en geborduurd wandkleed theaterzaal finished
Publications
-
2023Binnenstebuiten KRO NCRV Netherlands binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/buitenleven/video/kunstenaar-sara-vrugt-over-haar-liefde-voor-bomen TV item over Honderdduizend bomen
-
2019Grote Nederlandse Kunstkalender Trichis Rotterdam Nationale kunstkalender 2019
-
2017Metropolenreporte Den Haag ARTE TV, Duitsland Film over 3 Haagse kunstenaars
-
2015TextielLab textielmuseum, Tilburg Jaarboek met selectie van projecten
-
2014Stof tot nadenken Oude Kerk Amsterdam Boek over kunstproject
reviews
-
2025Verstilling in tijden van kermisgekwetter Newspaper Paul Lips Haarlem, Netherlands spaarnestroom.nl/verstilling-in-tijden-van-kermisgetetter-wie-spreekt-voor-vis-in-de-vishal/ Recensie van de tentoonstelling Wie spreekt voor Vis? in de Vishal
-
2023Binnenstebuiten TV TV KRO/NCRV Den Haag, Netherlands binnenstebuiten.kro-ncrv.nl/buitenleven/video/kunstenaar-sara-vrugt-over-haar-liefde-voor-bomen In het Haagse bos vertelt kunstenaar Sara Vrugt over haar liefde voor bomen en het geborduurde bomen kunstproject waardoor ze meer dan 100.000 bomen heeft kunnen planten.
-
2022Idealist met naald en draad Magazine MuseumTijdschrift Landelijk, Netherlands www.honderdduizendbomen.nl/agenda/in-de-media/#&gid=1&pid=1 Uitgebreid interview over mijn werk, idealen en beweegredenen.
-
2021Ik wil mensen beter naar elkaar leren kijken Newspaper NRC / Gretha Pama Landelijk, Netherlands www.nrc.nl/nieuws/2020/12/31/sara-vrugt-ik-wil-mensen-beter-naar-elkaar-laten-kijken-a4025820 Uitgebreid interview over mijn werk, idealen en beweegredenen.
-
2020Borduur een bos en plant een boom Newspaper Trouw / Els de Baan Landelijk, Netherlands www.trouw.nl/duurzaamheid-economie/sara-vrugt-38-borduurt-een-bos-van-4-meter-hoog-en-50-kilometer-garen~b1d9338f/ Uitgebreid interview over mijn werk, idealen en beweegredenen.
Secondary art-related activities
-
2016 - --Docent Conceptontwikkeling en borduurtechnieken in eigen studio On-going
-
2015 - 2016Voorzitter van Stichting Wijkatelier op Zuid, Rotterdam
-
2012 - 2019Penningmeester van Stichting de Besturing
-
2009 - 2020Gastdocent Haagse Hogeschool, Minor KiS